1.3.10

telinga santak

Perut sudah santak.. telinga pon santak..

Aku baru balik dari mesyuarat gejobos.. meeting pasal gotong royang orang kawen.. 2 hari lepas aku dah mantapkan jiwa dan minda untuk malam ni.. sukses.. sukses.. sukses (aku tau ni benda "suskses" ni dah lapok.. ko hadap je laa)..

Kat taman aku duduk ni kalo ada orang nak kawen selalunya kami buat gejobos.. terma org jawa untuk gotong-royong org kawen.. dan selalunya akan ada meeting dululah 3-4 hari sebelum kenduri... ahad ni anak Cikgu Harun kawen dan baru je kejap tadi meeting... meeting pon tak banyak sangat agenda.. cuma nak bagi tau kat mana nak kena bina khemah, kat mana nak masak, basuh pinggan dan org2 yang betugas pada masa tulah.. aku rasa banyak tempat buat camni..

Anyway benda tu biasa2 je.. yang aku dok risau ni adalah lepas meeting tu...

"ko bila lagi taaann" (org kampung panggil aku atan).

"rumah kiri dah, depan dah, kanan dah, ni rumah kaler ijo ni bila lagi niiihhhh".

bapak aku gelak je... aku.. senyuuumm je.. buat mcm bukan aku yg kena perli... lama dah aku pakai taktik ni.. tapi kena ada persediaan.. aku kena expect org tanya aku camtu.. kalo aku tak besedia dan tiba2 org tanya.. sumpah aku tekedu..

"erk???. nanti dululah, nak beli rumah dulu".

tu jawapan standard aku kalo tak sedia.. rumah kepala lutut dia.. aku nak beli basikal pon tak mampu.. rumah konon...


Tapi aku terharu gak laa dgn org taman ni.. lagi2 yang veteran tu... perihatin gak lah diorang ngan aku, siap ada nak carikan lagi.. ni skang ni tgh dok tunggu gamba...yang offer anak pon ada, tapi diorang gurau je kot.. aku ingat bila time aku dah sampai nnti aku nak pakai kederat orang taman gaklah... tanak pakai catering.. meriah dia lain macam sikit..

sape2 yang masuk 30 sen tu apa kes korang... aku tak sedia lagi nak crita... malu ahh.. alaa.. nnti2 kalo ada masa aku crita lah... kain aku dah abis spin.. aku nak sidai... calo bete...

1 comments:

LABUCHEE said...

heheehe....
salam,en wan...pekaba?best3....tu soklan yg patot incek jawab tuh..ahahaa...
jgn lupe jemput naaaa...hihihi