14.7.10

Kosong

Pernah tak rasa korang kena adjust balik life korang sebab benda-benda yang korang selalu buat dengan member-member dah tak boleh nak buat? Pasal sekarang member-member tu dah ada komitmen lain. Especially mereka-mereka yang dah kawen. Aku rasa macam tu sekarang...

Aku penah rasa bersalah sangat-sangat bila sekali-sekala keluar dengan member-member yang dah kawen ni. Rasa macam dah kacau life diorang. Mula-mula ingat nak keluar lepak-lepak kejap je. Tapi boleh drag sampai 1-2 pagi. Siap jam lagi. Masing-masing nak lepas gian. Masa tengah main tu memang enjoy. Tapi, ada satu peristiwa yang menyebabkan aku rasa bersalah sangat-sangat lepas tu.

Untuk lebih kurang setahun lepas, banyak aktiviti yang biasanya aku buat dengan member-member, aku lebih selesa buat sorang-sorang. Tapi aku rasa macam dah takde kawan la pulak. Pasal setiap kali nak contact, mesti timbul rasa was-was... teragak-agak..

"Minggu ni mamat ni free ke?"

"Bini dia kasi keluar ke?"

"Kang kalo ajak lepak-lepak kang, ganggu pulak quality time dengan family dia"

Sudahnya aku rasa agak kosong sekarang. Nasib baik aku dah berenti rokok. Kalo tak, mau berkotak-kotak aku hadap pasal nak release tension.

Mesti ada yang ingat aku loser gila-gila kan? Tapi itulah realitinya sekarang...



Nota kaki bangku..
Ubat mujarab untuk lepas "tension".. amik wuduk, bukak Al-Quran, baca sekali terjemahan sama tafsirnya... macam senang je kan? tapi tak ramai yang buat.. tak yah cakap orang lah.. yang dok menulis ni pon jarang sangat nak buat...

"entry" aku kali ni banyak pulak perkataan berganda ....

3 comments:

Anonymous said...

lerr..ape susah..
encik carik ar psangan hidup.
leh gak teman encik nnti..
chewah! hehe..
p/s: jgn marah yee... ^_^

Unknown said...

iPsWiTcH28;
cari pasangan hidup eh..? tak susah eh..? temankan saya eh..?
p/s: tak marah pon... err tanak tukar nama jadi iPrOuTeR28 kah??? ;)

Anonymous said...

uik..cam marah je tu..hehe
xbest ar nme tu encik..:p